Menu

Istraživanje perspektiva: projekat Deca u ulozi



Projekat “Deca u ulozi” započeli smo istraživanjem perspektiva naših učenika o zanimanjima direktora, pedagoga i nastavnika škole. Za ovo početno istraživanje koristili smo aplikaciju Plickers, kojom su se deca oduševila. Plickers je alat namenjen jednostavnoj i inovativnoj proveri znanja u odeljenju, anketama ili istraživanjima. Način na koji deca vide uloge odraslih u našoj školi pomogao nam je da im približimo naša zanimanja zbog čega je svakoga dana drugi učenik zauzimao ulogu zaposlenog škole i gotovo sva njegova dnevna zaduženja. Učenici su bili u ulozi pedagoga, direktora, nastavnika matematike, sporta, srpskog i engleskog jezika. Svaki od njih se vredno pripremao, istraživao i savetovao se sa odraslima, vodio odeljenje i upućivao svoje drugare na nova saznanja.

 

“Nije lako biti nastavnik, neki učenici baš zabušavaju. Treba mu mnogo vremena da se spremi za samo jedan čas, evo ja sam se spremao puna tri dana. Bilo je zabavno jer smo se igrali. Mogu da smišljam razne zabavne stvari za decu kao nastavnik, a onda da pišem po tabli. Neki učenici me nisu ozbiljno shvatili, ali to ide sa godinama.”

Darijan, IV razred
 

“Posao pedagoga nije lak, ali je zanimljiv i koristan. Morate da budete baš posvećeni. Najzanimljivije mi je to što usrećuje decu i pomaže im da naprave svoju budućnost, porastu u velike i snažne ljude.”

Vuk, IV razred


“Kao nastavnik sporta sam uživao. Igrali smo razne igre i ujedno vežbali i zabavljali se.”

Luka, IV razred
 

“Bilo je dobro biti nastavnik. Želim to da nastavim. Sviđa mi se sve, nije teško i zabavno je.”

Kosta, IV razred


“Ja sam bio nastavnik engleskog. Deca su se malo zbunila, zvali su učiteljicu stalno, a ja sam bio učitelj. Rekao sam im da sam ja nastavnik, pa sam im dao da rade zadatke i posle da nacrtaju šta smo radili…Čega se plaše, pa su to crtali… Nije tako teško biti nastavnik, ali je teško da te oni slušaju.”

Vuk, III razred

“Lepo je biti nastavnik. Ja volim da održim čas, a da me deca prate. Dugo sam se pripremao. Ne bih opet bio nastavnik, možda kad porastem. Sad bih malo da budem direktor jer uloge moraju da se menjaju.”

Aleksej, III razred